Ambulans sanitarny Voiture sanitaire légèr Citroën 11 UB

Historia konstrukcji:
Ambulans sanitarny 11 UB został opracowany we francuskich zakładach Société Anonyme André Citroën w Paryżu. Powstał na bazie podwozia i układu przeniesienia napędu samochodu osobowego Citroën 11 B.

W 1940 roku na stanie sił zbrojnych Francji znajdowało się ok. 1.000 egzemplarzy (zamówiono 1.500 egzemplarzy).

Dane techniczne:

Masa:
Ładowność:
Wymiary:
Rozstaw osi:
Rozstaw kół:
Układ napędowy:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
1.800 kg
800 kg
5.100 x 1.820 x 2.430 mm
3.000 mm
przód 1.420 mm / tył 1.440 mm
4×2
silnik 4-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą,
zapłon iskrowy, pojemność 1.911 cm3,
o mocy 41 KM przy 3.200 obr./min
3 biegi do przodu plus wsteczny
na drodze 65 km/h

Opis konstrukcji:
Zastosowano dwuosobową zamkniętą kabinę załogi w układzie klasycznym (za silnikiem). Nadwozie typu furgon jest umieszczone na stalowej ramie nośnej. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 78 mm, skok tłoka 100 mm, stopień sprężania 6,8:1. Stosowano gaźnik typu Solex 32. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazywał napęd na koła przednie.

Źródła:

Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine „L’automobile sous l’uniforme 1939-40”, wyd. Massin, 1992 r.