Historia konstrukcji:
Ambulans sanitarny 11 UB został opracowany we francuskich zakładach Société Anonyme André Citroën w Paryżu. Powstał na bazie podwozia i układu przeniesienia napędu samochodu osobowego Citroën 11 B.
W 1940 roku na stanie sił zbrojnych Francji znajdowało się ok. 1.000 egzemplarzy (zamówiono 1.500 egzemplarzy).
Dane techniczne:
Masa: Ładowność: Wymiary: Rozstaw osi: Rozstaw kół: Układ napędowy: Jednostka napędowa: Skrzynia przekładniowa: Prędkość maksymalna: |
1.800 kg 800 kg 5.100 x 1.820 x 2.430 mm 3.000 mm przód 1.420 mm / tył 1.440 mm 4×2 silnik 4-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą, zapłon iskrowy, pojemność 1.911 cm3, o mocy 41 KM przy 3.200 obr./min 3 biegi do przodu plus wsteczny na drodze 65 km/h |
Opis konstrukcji:
Zastosowano dwuosobową zamkniętą kabinę załogi w układzie klasycznym (za silnikiem). Nadwozie typu furgon jest umieszczone na stalowej ramie nośnej. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.
Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 78 mm, skok tłoka 100 mm, stopień sprężania 6,8:1. Stosowano gaźnik typu Solex 32. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazywał napęd na koła przednie.