Historia konstrukcji:
Ambulans sanitarny opracowany w 1934 roku w brytyjskich zakładach Albion Motors Ltd. w Scotstoun koło Glasgow. Powstał na bazie podwozia samochodu ciężarowego Albion „Bonett” o ładowności 3 ton. Wyprodukowano około 1900 egzemplarzy.
Na bazie podwozia budowano różne typu pojazdów wojskowych jak cysterna dla RAF (pojemność 350 galonów), ambulans sanitarny, dostawczy furgon czy samobieżny dźwig.
Dane techniczne:
Masa: Wymiary: Układ napędowy: Jednostka napędowa: Skrzynia przekładniowa: Prędkość maksymalna: |
3810 kg 5.791 x 2.184 x 2.819 mm 4×2 silnik 4-cyl. w układzie rzędowym, zapłon iskrowy, chłodzony cieczą, pojemność 4.427 cm3, o mocy 65 KM 4 biegi do przodu plus wsteczny na drodze 65 km/h |
Opis konstrukcji:
Zastosowano zamkniętą kabinę załogi w układzie klasycznym (za silnikiem). Nadwozie było umieszczone na stalowej ramie nośnej. Zawieszenie na sztywnych mostach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi. Instalacja elektryczna o napięciu 12 V.
Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 95,2 mm, skok tłoka 127 mm. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazywał napęd na koła tylnej osi.