Działo samobieżne Chasseur de chars Citroën-Kégresse P19

Działo samobieżne Chasseur de chars Citroën-Kégresse P19
Działo samobieżne Chasseur de chars Citroën-Kégresse P19

Historia konstrukcji:
Działo samobieżne CK P19 CC zostało opracowane we Francji. Litery CC w oznaczeniu to skrót od ‘chasseur de chars’ co oznacza ‘niszczyciel czołgów’. Model ten opracowano na bazie podwozia transportera CK P19 VDP, w którym w tylnym przedziale transportowym zabudowano prowadzącą ogień do przodu armatę przeciwpancerną Canon léger de 25 antichar SA-L modèle 1934.

Powstała tylko niewielka liczba egzemplarzy.

Dane techniczne:

Załoga:
Masa:
Wymiary:
Rozstaw osi:
Rozstaw kół:
Rozstaw gąsienic:
Szerokość gąsienic:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zasięg:
Uzbrojenie:
5 żołnierzy
2.400 kg
4.700 x 1.700 x ? mm
2.600 mm
1.340 mm
1.340 mm
225 mm
silnik 6-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą,
zapłon iskrowy, pojemność 2.442 cm3,
o mocy 42 KM przy 2.800 obr./min
3 biegi do przodu plus wsteczny, terenowy reduktor
na drodze 46 km/h
na drodze ok. 350 km
1 armata SA-L Mle 34 kal. 25 mm

Opis konstrukcji:
Pojazd zbudowany w układzie półgąsienicowym. Zastosowano otwarte nadwozie załogi w układzie klasycznym (za silnikiem). Nadwozie jest umieszczone na stalowej ramie nośnej. Przednie koła i wózek gąsienicowy są amortyzowane za pomocą półeliptycznych resorów piórowych.

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 72 mm, skok tłoka 100 mm. Gaźnik typu Solex. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazywał napęd na koła napędowe gąsienic. Stosowano koła rozmiaru 32 x 4,5. Gąsienice gumowo-metalowe długości 4.055 mm – zawierające 50 elementów metalowych przymocowanych do gumowej taśmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.