Działo samobieżne Chasseur de chars Laffly S. 20 TL

Działo samobieżne Laffly S20TL CC
Działo samobieżne Laffly S20TL CC

Historia konstrukcji:
Działo samobieżne Laffly S20TL CC zostało opracowane we Francji. Litery CC w oznaczeniu to skrót od ‘chasseur de chars’ co oznacza ‘niszczyciel czołgów’. Model ten opracowano na bazie podwozia transportera Laffly S20TL VDP, w którym w tylnym przedziale transportowym zabudowano prowadzącą ogień do przodu armatę przeciwpancerną Canon léger de 25 antichar SA-L modèle 1934. Powstało 40 egzemplarzy.

Dane techniczne:

Załoga:
Masa:
Wymiary:
Układ napędowy:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Uzbrojenie:
6 osób
2.400 kg
5.350 x 2.000 x ? mm
6×6
silnik 6-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą,
zapłon iskrowy, pojemność 3.016 cm3,
typu Hotchkiss o mocy 68 KM przy 3.200 obr./min
4 biegi do przodu plus wsteczny, terenowy reduktor
na drodze 65 km/h
1 armata SA-L Mle 34 kal. 25 mm

Opis konstrukcji:
Zastosowano otwarte nadwozie załogi w układzie klasycznym (za silnikiem). Nadwozie jest umieszczone na stalowej ramie nośnej. Od wersji transportera piechoty pojazdy te odróżniała dzielona szyba kierowcy oraz uchwyty do mocowania działa na skrzyni ładunkowej. Wysokość nadwozia bez plandeki wynosiła 1.670 mm. Pojazd przewoził 2 rampy zjazdowe umożliwiające załadunek i wyładunek działa, co umożliwiało przygotowanie zasadzki i schowanie samego pojazdu, którego wysoka sylwetka była widoczna z dużej odległości.

Działo samobieżne Chasseur de chars Laffly S. 20 TL
Działo samobieżne Chasseur de chars Laffly S. 20 TL

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 80 mm, skok tłoka 100 mm, stopień sprężania 6,3:1. Gaźnik typu Solex. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową i rozdzielczą przekazywał napęd na wszystkie koła. Hydrauliczny układ hamulcowy działał na wszystkie koła, natomiast hamulec ręczny mechaniczny działał na koła tylne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *