Autobus Autocar Renault AGC

Historia konstrukcji:
Autobus AGC został opracowany we francuskich zakładach Sociétè Anonyme de Usines Renault w Billancourt pod Paryżem.

W latach 1937-1939 siły zbrojne Francji zakupiły 5 egzemplarzy 12-miejscowych oraz 5 egzemplarzy 10/14 miejscowych.

Dane techniczne:

Liczba miejsc:
Układ napędowy:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
kierowca + 10-14 pasażerów
4×2
silnik 4-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą,
zapłon iskrowy, pojemność 2.384 cm3,
typu 603 o mocy 48 KM przy 3.000 obr./min
4 biegi do przodu plus wsteczny
na drodze 55 km/h

Opis konstrukcji:
Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazuje napęd na koła tylnej osi (na tylnej osi koła zdwojone).

Źródła:

Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine „L’automobile sous l’uniforme 1939-40”, wyd. Massin, 1992 r.