Samolot szkolno-treningowy Avro 504N

Samolot szkolno-treningowy Avro 504N
Samolot szkolno-treningowy Avro 504N

Historia konstrukcji:
Samolot Avro 504 został zaprojektowany w 1913 roku w brytyjskich zakładach A.V. Roe and Company Limited. Pierwszy prototyp został oblatany 18 września 1913 roku. Wersja szkolno-treningowa 504N powstała w 1925 roku.

W 1934 roku Belgia zakupiła 21 samolotów u brytyjskiego producenta, a dodatkowe 31 egzemplarzy wyprodukowano w latach 1936-1939 na podstawie licencji w belgijskich zakładach Société Anonyme Belge de Construction Aéronautique (SABCA) w Evére koło Brukseli. Nosiły one numery ewidencyjne od X1 do X52.

Dane techniczne:

Załoga:
Masa:
 
Rozpiętość:
Długość:
Wysokość:
Powierzchnia nośna:
Jednostka napędowa:
 
 
Prędkość maksymalna:
Pułap:
Zasięg:
Uzbrojenie:
2 osoby
własna 719 kg,
startowa 1.016 kg
10,97 m
8,69 m
3,17 m
30,70 m2
1 silnik 7-cyl. w układzie pojedynczej gwiazdy,
chłodzony powietrzem,
typu Armstrong-Siddeley „Lynx” IV o mocy 180 KM
137 km/h
4.450 m
500 km
brak

Opis konstrukcji:
Jednosilnikowy dwupłat o stałym podwoziu i odkrytych kabinach załogi, z lotkami umieszczonymi na obu płatach. Konstrukcja drewniana, kryta płótnem.

Silnik poprzez reduktor napędzał dwułopatowe drewniane śmigło o stałym skoku.

Źródła:

Praca zbiorowa „Encyklopedia lotnictwa”, wyd. Debit, 1998 r.

Internet:

http://www.baha.be

http://belmilac.wetpaint.com/

http://vvjack.be/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.