Historia konstrukcji:
Trójkołowy ciągnik lotniskowy model 22X produkowany we francuskich zakładach Société anonyme des trains Chenard & Walcker F.A.R. w Gennevilliers. Inicjały F.A.R. w nazwie pochodziły od imion konstruktorów Fernand Glaszmann, André Lagache, Raymond Glaszmann.
W 1937 roku zakupiono licencję na ciągnik Mechanical Horse w brytyjskich zakładach Scammell Lorries Ltd. w Tolpits Lane, hrabstwo Watford. We francuskiej wersji jako źródło napędu posłużył silnik od samochodu osobowego Citroen 11. Otrzymał potoczną nazwę Poney Mécanique.
Na potrzeby sił zbrojnych Francji zamówiono 420 egzemplarzy w kilku wersjach:
– ciągnik samolotów i transporter bomb
– naczepa pasażerska dla transportu personelu sił powietrznych
Dane techniczne:
Masa: Ładowność: Wymiary: Rozstaw osi: Rozstaw kół: Jednostka napędowa: Skrzynia przekładniowa: Prędkość maksymalna: |
2.375 kg 1.000 kg 4.430 x 1.900 x 2.200 mm 2.700 mm przód 1.570 mm silnik 4-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą, zapłon iskrowy, pojemność 1.911 cm3, typu F. 22 o mocy 41 KM przy 3.200 obr./min 4 biegi do przodu plus wsteczny na drodze 52 km/h |
Opis konstrukcji:
Zastosowano otwartą kabinę załogi, która w razie niesprzyjających warunków atmosferycznych była przykrywana brezentowym dachem. Za kabiną znajdowała się otwarta platforma transportowa. Nadwozie jest umieszczone na stalowej ramie nośnej. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.
Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 78 mm, skok tłoka 100 mm, stopień sprężania 6,8:1. Stosowano gaźnik typu Solex 32. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazywał napęd na przednie koło.