Historia konstrukcji:
Kołowy ciągnik artyleryjski AFG 1 został opracowany w 1938 roku we francuskich zakładach Sociétè Anonyme de Usines Renault w Billancourt pod Paryżem. Ze względu na niesatysfakcjonujące osiągi nie został skierowany do produkcji seryjnej.
Dane techniczne:
Masa: Układ napędowy: Jednostka napędowa: Skrzynia przekładniowa: Prędkość maksymalna: |
? kg 6×6 silnik 6-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą, zapłon iskrowy, pojemność ? cm3, o mocy 63 KM 4 biegi do przodu plus wsteczny, terenowy reduktor na drodze 46 km/h |
Opis konstrukcji:
Zastosowano otwartą kabinę załogi w układzie klasycznym (za silnikiem), która w razie niesprzyjających warunków atmosferycznych była przykrywana brezentowym dachem. Nadwozie jest umieszczone na stalowej ramie nośnej. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.
Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową i rozdzielczą przekazuje napęd na wszystkie koła. Pod osłoną silnika zastosowano umocowane na osiach dodatkowe pełnowymiarowe koła zapasowe pomagające przy przekraczaniu rowów i poprzecznych przeszkód terenowych. Za kabiną załogi znajdowały się dodatkowe metalowe rolki, na które przy pokonywaniu ciężkiego terenu zakładano lekką gąsienicę obejmującą także koła obu tylnych osi.