Masa: | 3327 kg |
Układ napędowy: | 6×4 |
Jednostka napędowa: | silnik 6-cyl. w układzie rzędowym, |
zapłon iskrowy, chłodzony cieczą, pojemność 3485 cm3, | |
o mocy 60 KM | |
Skrzynia przekładniowa: | 5 biegów do przodu plus wsteczny |
Prędkość maksymalna: | na drodze ? km/h |
Historia konstrukcji:
Opracowany w 1939 roku w brytyjskich zakładach Morris-Commercial Cars Ltd. w Oksfordzie. Wyprodukowano 160 egzemplarzy.
Używany jako warsztat remontowy oraz lekki ciągnik do transportu artylerii polowej i przeciwlotniczej. Wszystkie wersje miały wyciągarkę i dźwig z ręcznym napędem oraz kompletne wyposażenie warsztatu remontowego.
Opis konstrukcji:
Nadwozie było umieszczone na stalowej ramie nośnej. Zawieszenie na sztywnych mostach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi. Instalacja elektryczna o napięciu 12 V.
Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazywał napęd na koła obu tylnych osi. Hamulce hydrauliczne ze wspomaganiem działały na wszystkie koła.
Źródła:
David Fletcher „British military transport 1829-1956”, wyd. The Tank Muzeum, 1998