Ciągnik Morris-Commercial Model CDSW

Masa: 3327 kg
Układ napędowy: 6×4
Jednostka napędowa: silnik 6-cyl. w układzie rzędowym,
zapłon iskrowy, chłodzony cieczą, pojemność 3485 cm3,
o mocy 60 KM
Skrzynia przekładniowa: 5 biegów do przodu plus wsteczny
Prędkość maksymalna: na drodze ? km/h

 

Historia konstrukcji:

Opracowany w 1939 roku w brytyjskich zakładach Morris-Commercial Cars Ltd. w Oksfordzie. Wyprodukowano 160 egzemplarzy.

Używany jako warsztat remontowy oraz lekki ciągnik do transportu artylerii polowej i przeciwlotniczej. Wszystkie wersje miały wyciągarkę i dźwig z ręcznym napędem oraz kompletne wyposażenie warsztatu remontowego.

 

Opis konstrukcji:

Nadwozie było umieszczone na stalowej ramie nośnej. Zawieszenie na sztywnych mostach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi. Instalacja elektryczna o napięciu 12 V.

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazywał napęd na koła obu tylnych osi. Hamulce hydrauliczne ze wspomaganiem działały na wszystkie koła.

 

Źródła:

David Fletcher „British military transport 1829-1956”, wyd. The Tank Muzeum, 1998

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.