Historia konstrukcji:
Ciągnik kołowy opracowany w drugiej połowie lat trzydziestych w belgijskich zakładach Fabrique Nationale d’Armes de Guerre w Herstal. W latach 1938-1940 dostarczany dla jednostek artylerii. Konstrukcyjnie bazował on na wzmocnionym cywilnym podwoziu samochodu ciężarowego FN 63C.
Dane techniczne:
Układ napędowy: Jednostka napędowa: Skrzynia przekładniowa: Prędkość maksymalna: |
4×4 silnik 6-cyl w układzie rzędowym, zapłon iskrowy, chłodzony cieczą, pojemność 3993 cm3, typu FN o mocy 60 KM 4 biegi do przodu plus wsteczny, terenowy reduktor na drodze 65 km/h |
Opis konstrukcji:
Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 87 mm, skok tłoka 112 mm. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową i rozdzielczą przekazywał napęd na wszystkie koła. Dla poprawienia właściwości terenowych skrzynia biegów była zaopatrzona w reduktor i dodatkowo można było załączyć blokadę międzyosiowego mechanizmu różnicowego. Stosowano niskociśnieniowe opony rozmiaru 21.00-20”.