Masa: | własna 11176 kg, całkowita 12702 kg |
Wymiary: | 7467 x 2514 x 2997 mm |
Rozstaw osi: | 4229 mm |
Układ napędowy: | 6×4 |
Jednostka napędowa: | silnik 6-cyl. w układzie rzędowym, |
zapłon iskrowy, chłodzony cieczą, pojemność 10012 cm3, | |
typu EP Thermodyne o mocy 160 KM | |
Skrzynia przekładniowa: | 5 biegów do przodu plus wsteczny, terenowy reduktor |
Prędkość maksymalna: | na drodze 40 km/h |
Historia konstrukcji:
Ciągnik ewakuacyjny opracowany w amerykańskich zakładach Mack Trucks Inc. w Brooklyn (stan Nowy Jork).
Cywilna seria L opracowana w 1940 roku. Dla Wielkiej Brytanii w latach 1941-1942 wyprodukowano 193 pojazdy noszące oznaczenie producenta LMSW-23.
Opis konstrukcji:
Zastosowano zamkniętą kabinę załogi w układzie klasycznym (za silnikiem) produkcji zakładów Garwood. W tylnej części pojazdu znajdował się bom typu Garwood Model 401 z 2 wyciągarkami o sile uciągu 4,5 tony.
Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazywał napęd na koła obu tylnych osi. Hamulce pneumatyczne ze wspomaganiem działały na wszystkie koła. Stosowano opony rozmiaru 14.00×20”.
Źródła:
David Fletcher „British military transport 1829-1956”, wyd. The Tank Muzeum, 1998