Historia konstrukcji:
Samochód pancerny opracowany 1928 roku w brytyjskich zakładach Vickers Armstrongs Ltd.
Tajlandia zamówiła 6 pojazdów zbudowanych na podwoziach opracowanych w 1926 roku samochodów ciężarowych Morris-Commercial Model D o ładowności 1.500 kg.
Dane techniczne:
Załoga: Układ napędowy: Jednostka napędowa: Skrzynia przekładniowa: Prędkość maksymalna: Uzbrojenie: |
3 osoby 6×4 silnik 4-cyl. w układzie rzędowym, zapłon iskrowy, chłodzony cieczą, pojemność 2513 cm3, typu Morris o mocy 42 KM 4 biegi do przodu plus wsteczny na drodze 60 km/h 1 km Vickers Typ 76 kal. 8 mm |
Opis konstrukcji:
Uzbrojenie pojazdu w postaci ciężkiego karabinu maszynowego Vickers Typ 76 było zabudowane w obrotowej wieży.
Wykonane z nitowanych blach pancernych nadwozie było umieszczone na stalowej ramie nośnej. Zawieszenie na sztywnych mostach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi. Instalacja elektryczna o napięciu 12 V.
Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv)., zasilany w mieszankę paliwowo-powietrzną za pomocą gaźnika. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazywał napęd na koła obu tylnych osi. Na tylne bliźniacze koła można było założyć lekkie gąsienice poprawiające zdolność pokonywania błotnistych odcinków drogi podczas pory deszczowej.