Tankietka Typ 73

Historia konstrukcji:
Tankietka Carden-Loyd Mk. VI została opracowana w 1928 roku w brytyjskich zakładach Vickers-Armstrongs Ltd. w Londynie (w marcu 1928 roku firma ta przejęła zakłady Carden-Loyd Tractor Company w Chertsey). Inicjatorami koncepcji tego typu pojazdu jak i konstruktorami nowego modelu są John V. Carden i Vivian Graham Loyd.

Tajlandia zakupiła 60 pojazdów (w tym 30 egzemplarzy w ulepszonej wersji Mk. VI Model B). Pierwsze 10 pojazdów dostarczono 9 maja 1930 roku. Otrzymały one lokalne oznaczenie Typ 73.

Dane techniczne:

Załoga:
Masa:
Wymiary:
Szerokość gąsienicy:
Jednostka napędowa:
 
 
Prędkość maksymalna:
Zbiornika paliwa:
Zasięg:
Uzbrojenie:
Opancerzenie:
2 osoby
1.500 kg
2.460 x 1.7000 x 1.220 mm
140 mm
silnik 4-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą,
zapłon iskrowy, pojemność 2.898 cm3,
typu Ford T o mocy 22 KM przy 1.800 obr./min
na drodze 48 km/h
38 litrów
na drodze 160 km
1 km Vickers Typ 76 kal. 8 mm
od 6 do 9 mm

Opis konstrukcji:
Nadwozie wykonane z nitowanych blach pancernych.

Otwarte od góry nadwozie wykonane z blach pancernych przynitowanych do stalowych kątowników.

Silnik dolnozaworowy (sv) pochodził z amerykańskiego samochodu osobowego Ford T. Średnica cylindra 95,25 mm, skok tłoka 101,6 mm, stopień sprężania 4:1. Zasilanie w mieszankę paliwowo-powietrzną za pomocą gaźnika opadowego typu Zenith. Kadłub silnika żeliwny.

Jednostka napędowa znajdowała się bezpośrednio pomiędzy stanowiskami załogi powodując duży hałas i podnosząc temperaturę wnętrza. Poprzez skrzynię przekładniową napęd przekazywany jest na umieszczone z przodu koła napędowe, natomiast z tyłu znajdowały się koła napinające. Górny bieg gąsienicy podtrzymywały dwie ogumione rolki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.