Samochód pancerny Armoured Car Marmon-Herrington Mk. III

Historia konstrukcji:
Samochód pancerny opracowany w Republice Południowej Afryki. Montowany w zakładach South African Railway z nadwoziem pancernym produkowanym przez zakłady ISCOR z wykorzystaniem podwozi Ford dostarczanych z Kanady.

Łącznie dostarczono 255 egzemplarzy w wersji Mk. III MFF.

Indie otrzymały pierwsze 30 pojazdów tego typu w grudniu 1941 roku, które trafiły na wyposażenie Indian Armored Corps. Kilka pojazdów miał na stanie także walczący na Malajach 3rd Cavalary Regiment.

Dane techniczne:

Załoga:
Masa:
Wymiary:
Układ napędowy:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zasięg:
3 osoby
własna 5.339 kg, bojowa 5.675 kg
5.309 x 2.299 x 2.502 mm, prześwit 279 mm
4×4
silnik 8-cyl. w układzie widlastym, zapłon iskrowy,
chłodzony cieczą, pojemność 3.917 cm3,
typu Ford 239 o mocy 95 KM przy 3.600 obr./min
4  biegi do przodu plus wsteczny, terenowy reduktor
na drodze 88 km/h
na drodze 320 km

Opis konstrukcji:
Nadwozie wykonane ze spawanych płyt pancernych było umieszczone na ramie podwozia. Drzwi wejściowe po bokach kadłuba, koło zapasowe umieszczone na tylnej ścianie kadłuba. Zawieszenie kół na sprężynach śrubowych. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 80,96 mm, skok tłoka 95 mm, stopień sprężania 6,3:1. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową i rozdzielczą napędzał wszystkie koła. Stosowano opony rozmiaru 9.75-18”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.