Historia konstrukcji:
Cysterna AGR została opracowana we francuskich zakładach Sociétè Anonyme de Usines Renault w Billancourt pod Paryżem.
W 1938 roku na potrzeby sił zbrojnych Francji zakupiono 29 pojazdów: 13 egzemplarzy ze zbiornikiem zakładów Coder o pojemności 3 tysięcy litrów oraz 16 egzemplarzy ze zbiornikiem zakładów Lebel o pojemności 4 tysięcy litrów.
Dane techniczne:
Masa: Pojemność cysterny: Układ napędowy: Jednostka napędowa: Skrzynia przekładniowa: Prędkość maksymalna: Zbiornik paliwa: Zużycie paliwa: |
? kg 3.000 lub 4.000 litrów 4×2 silnik 4-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą, zapłon iskrowy, pojemność 4.025 cm3, typu Renault 383 o mocy 65 KM przy 2.200 obr./min 4 biegi do przodu plus wsteczny na drodze 60 km/h 90 litrów na drodze 30 l/100 km |
Opis konstrukcji:
Zastosowano zamkniętą kabinę załogi w układzie COE (Cab Over Engine – kabina nad silnikiem). Za kabiną zlokalizowano zbiornik paliwa. Nadwozie jest umieszczone na stalowej ramie nośnej. Zawieszenie na sztywnych mostach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V, pojemność akumulatora 90 Ah.
Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 100 mm, skok tłoka 129 mm. Zastosowano gaźnik typu Solex. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazuje napęd na koła tylnej osi. Sprzęgło suche jednotarczowe.
Przełożenia skrzyni biegów:
- bieg – 6,32
- bieg – 3,05
- bieg – 1,945
- bieg – 1
bieg wsteczny – 7,2
Mechaniczny układ hamulcowy ze wspomaganiem działa na wszystkie koła, natomiast mechaniczny hamulec pomocniczy (ręczny) działa na koła tylne. Stosowano opony rozmiaru 8.25-20” (na tylnej osi koła zdwojone).