Cysterna Citerne tout terrain Renault AIB 1

Historia konstrukcji:
Cysterna AIB 1 została opracowana we francuskich zakładach Sociétè Anonyme de Usines Renault w Billancourt pod Paryżem.

30 marca 1940 roku na potrzeby sił zbrojnych Francji zamówiono 180 egzemplarzy, które były używane we francuskich siłach powietrznych Armée de l’Air.

Dane techniczne:

Masa:
Pojemność cysterny:
Układ napędowy:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
? kg
9.500 litrów
6×2
silnik 4-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą,
wysokoprężny, pojemność ? cm3,
o mocy 85 KM przy 2.000 obr./min
5 biegów do przodu plus wsteczny
na drodze 60 km/h

Opis konstrukcji:
Zastosowano zamkniętą kabinę załogi w układzie nad silnikiem (COE – cab over engine). Zbiornik paliwa produkcji zakładów Lebel. Nadwozie jest umieszczone na stalowej ramie nośnej.

Czterosuwowy silnik wysokoprężny (diesel). Średnica cylindra 120 mm, skok tłoka 130 mm. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazuje napęd na koła tylnej osi (na tylnej osi koła zdwojone).

Źródła:

Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine „L’automobile sous l’uniforme 1939-40”, wyd. Massin, 1992 r.