Historia konstrukcji:
Cysterna AIB 1 została opracowana we francuskich zakładach Sociétè Anonyme de Usines Renault w Billancourt pod Paryżem.
30 marca 1940 roku na potrzeby sił zbrojnych Francji zamówiono 180 egzemplarzy, które były używane we francuskich siłach powietrznych Armée de l’Air.
Dane techniczne:
Masa: Pojemność cysterny: Układ napędowy: Jednostka napędowa: Skrzynia przekładniowa: Prędkość maksymalna: |
? kg 9.500 litrów 6×2 silnik 4-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą, wysokoprężny, pojemność ? cm3, o mocy 85 KM przy 2.000 obr./min 5 biegów do przodu plus wsteczny na drodze 60 km/h |
Opis konstrukcji:
Zastosowano zamkniętą kabinę załogi w układzie nad silnikiem (COE – cab over engine). Zbiornik paliwa produkcji zakładów Lebel. Nadwozie jest umieszczone na stalowej ramie nośnej.
Czterosuwowy silnik wysokoprężny (diesel). Średnica cylindra 120 mm, skok tłoka 130 mm. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazuje napęd na koła tylnej osi (na tylnej osi koła zdwojone).