Cysterna Citerne Willème DG 12

Historia konstrukcji:
Cysterna DG 12 została opracowana w 1931 roku we francuskich zakładach Établissements Louis Willème et Cie w Nanterre.

W 1940 roku na stanie sił zbrojnych Francji znajdowało się 50 egzemplarzy, które były używane we francuskich siłach powietrznych Armée de l’Air.

Dane techniczne:

Masa:
Pojemność cysterny:
Wymiary:
Rozstaw osi:
Układ napędowy:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
własna ok. 7.500 kg
12.000 litrów
10.500 x 2.330 x ? mm
5.070 + 1.500 mm
6×2
silnik 3-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą,
wysokoprężny, pojemność 4.085 cm3,
typu CLM 3 HK 85 o mocy 85 KM przy 1.500 obr./min
4 biegi do przodu plus wsteczny, demultiplikator
na drodze 32 km/h

Opis konstrukcji:
Zastosowano zamkniętą kabinę załogi w układzie klasycznym (za silnikiem). Nadwozie jest umieszczone na stalowej ramie nośnej.

Czterosuwowy silnik wysokoprężny (diesel). Średnica cylindra 85 mm, skok tłoka 240 mm. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazuje napęd na koła środkowej osi. Stosowano opony rozmiaru 42 x 9 (na tylnych osiach koła zdwojone).

Źródła:

Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine „L’automobile sous l’uniforme 1939-40”, wyd. Massin, 1992 r.