Historia konstrukcji:
Cysterna DG 12 została opracowana w 1931 roku we francuskich zakładach Établissements Louis Willème et Cie w Nanterre.
W 1940 roku na stanie sił zbrojnych Francji znajdowało się 50 egzemplarzy, które były używane we francuskich siłach powietrznych Armée de l’Air.
Dane techniczne:
Masa: Pojemność cysterny: Wymiary: Rozstaw osi: Układ napędowy: Jednostka napędowa: Skrzynia przekładniowa: Prędkość maksymalna: |
własna ok. 7.500 kg 12.000 litrów 10.500 x 2.330 x ? mm 5.070 + 1.500 mm 6×2 silnik 3-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą, wysokoprężny, pojemność 4.085 cm3, typu CLM 3 HK 85 o mocy 85 KM przy 1.500 obr./min 4 biegi do przodu plus wsteczny, demultiplikator na drodze 32 km/h |
Opis konstrukcji:
Zastosowano zamkniętą kabinę załogi w układzie klasycznym (za silnikiem). Nadwozie jest umieszczone na stalowej ramie nośnej.
Czterosuwowy silnik wysokoprężny (diesel). Średnica cylindra 85 mm, skok tłoka 240 mm. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazuje napęd na koła środkowej osi. Stosowano opony rozmiaru 42 x 9 (na tylnych osiach koła zdwojone).