Samolot rozpoznawczy Държавна Аеропланна Работилница ДАР-3 „Гарван І”

Samolot DAR-3 „Garwan I”
Samolot DAR-3 „Garwan I”

Historia konstrukcji:

Samolot rozpoznawczy DAR-3 „Garwan I” (gawron) opracował niemiecki inż. Hermann Winter pracujący w bułgarskich zakładach DAR (Darżawna Aeroplanna Rabotilnica – Państwowy Warsztat Samolotowy) w Bożuriszcze. W 1936 roku zbudowano 6 samolotów seryjnych (numery seryjne od 63 do 68).

Dane techniczne:

Załoga:
Masa własna:
Masa startowa:
Rozpiętość:
 
Długość:
Wysokość:
Powierzchnia nośna:
Jednostka napędowa:
 
 
Prędkość maksymalna:
Pułap:
Zasięg:
Uzbrojenie:
2 osoby
1300 kg
1900 kg
górnych skrzydeł 11,90 m
dolnych skrzydeł 10,75 m
9,17 m
m
37,00 m2
silnik 9-cyl. w układzie pojedynczej gwiazdy,
chłodzony powietrzem,
typu Wright „Cyclone” SGR-1820 F3 o mocy 650 KM
250 km/h
6800 m
700 km
1 km kal. 7,9 mm

Opis konstrukcji:

Jednosilnikowy dwupłat konstrukcji mieszanej. Dwuosobowa załoga zajmowała miejsca w układzie tandem w odkrytych kabinach zaopatrzonych w wiatrochron.

Podwozie w układzie klasycznym z dwoma szeroko rozstawionymi amortyzowanymi kołami głównymi oraz metalową płozą ogonową.

Zabudowany pod wąskim pierścieniem Townenda silnik napędzał dwułopatowe drewniane śmigło o stałym skoku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.