Samolot rozpoznawczy Държавна Аеропланна Работилница ДАР-3 „Гарван ІІ”

Samolot DAR-3 „Garwan II”
Samolot DAR-3 „Garwan II”

Historia konstrukcji:

Samolot rozpoznawczy DAR-3 „Garwan II” (gawron) opracował niemiecki inż. Hermann Winter pracujący w bułgarskich zakładach DAR (Darżawna Aeroplanna Rabotilnica – Państwowy Warsztat Samolotowy) w Bożuriszcze.

W 1936 roku zbudowano 6 samolotów seryjnych (numery seryjne od 69 do 74).

Dane techniczne:

Załoga:
Masa własna:
Masa startowa:
Rozpiętość:
 
Długość:
Wysokość:
Powierzchnia nośna:
Jednostka napędowa:
 
 
Prędkość maksymalna:
Pułap:
Zasięg:
Uzbrojenie:
2 osoby
1300 kg
1950 kg
górnych skrzydeł 11,90 m
dolnych skrzydeł 10,75 m
9,17 m
m
37,00 m2
silnik 9-cyl. w układzie pojedynczej gwiazdy,
chłodzony powietrzem,
typu Siemens „Jupiter” VI o mocy 650 hp
230 km/h
6500 m
600 km
1 km kal. 7,9 mm

Opis konstrukcji:

Jednosilnikowy dwupłat konstrukcji mieszanej. Dwuosobowa załoga zajmowała miejsca w układzie tandem w częściowo zakrytych kabinach.

Podwozie w układzie klasycznym z dwoma szeroko rozstawionymi amortyzowanymi kołami głównymi oraz metalową płozą ogonową.

Zabudowany bez osłony silnik napędzał dwułopatowe drewniane śmigło o stałym skoku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.