Samolot rozpoznawczy Държавна Аеропланна Работилница ДАР-3 „Гарван ІІІ”

Samolot DAR-3 III
Samolot DAR-3 III

Historia konstrukcji:

Samolot rozpoznawczy DAR-3 „Garwan III” (gawron) opracował niemiecki inż. Hermann Winter pracujący w bułgarskich zakładach DAR (Darżawna Aeroplanna Rabotilnica – Państwowy Warsztat Samolotowy) w Bożuriszcze. W 1939 roku zbudowano 12 samolotów seryjnych (numery seryjne od 76 do 87).

Dane techniczne:

Załoga:
Masa własna:
Masa startowa:
Rozpiętość:
 
Długość:
Wysokość:
Powierzchnia nośna:
Jednostka napędowa:
 
 
Prędkość maksymalna:
Pułap:
Zasięg:
Uzbrojenie:
2 osoby
1300 kg
2100 kg
górnych skrzydeł 11,90 m
dolnych skrzydeł 10,75 m
9,46 m
m
37,00 m2
silnik 9-cyl. w układzie pojedynczej gwiazdy,
chłodzony powietrzem,
typu Alfa Romeo 126 RC34 o mocy 750 KM
275 km/h
7000 m
1000 km
1 km kal. 7,9 mm,
200 kg bomb

Samolot DAR-3 III
Samolot DAR-3 III

Opis konstrukcji:

Jednosilnikowy dwupłat konstrukcji mieszanej. Dwuosobowa załoga zajmowała miejsca w układzie tandem w częściowo zakrytych kabinach.

Podwozie w układzie klasycznym z dwoma szeroko rozstawionymi amortyzowanymi kołami głównymi zaopatrzonymi w osłony oraz metalową płozą ogonową.

Zabudowany pod szeroką osłoną silnik napędzał trójłopatowe metalowe śmigło o zmiennym skoku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.