Samolot transportowy Държавна Аеропланна Работилница ДАР-4

Samolot DAR-4
Samolot DAR-4

Historia konstrukcji:

Samolot transportowy DAR-4 opracował niemiecki inż. Hermann Winter pracujący w bułgarskich zakładach DAR (Darżawna Aeroplanna Rabotilnica – Państwowy Warsztat Samolotowy) w Bożuriszcze. Zbudowano tylko prototyp który został oblatany w 1931 roku.

Dane techniczne:

Samolot DAR-4
Samolot DAR-4
Załoga:
Masa własna:
Masa startowa:
Rozpiętość:
 
Długość:
Wysokość:
Powierzchnia nośna:
Jednostka napędowa:
 
 
Prędkość maksymalna:
Pułap:
Zasięg:
Uzbrojenie:
2 pilotów + 4 pasażerów
1330 kg
2170 kg
górnych skrzydeł 14,00 m
dolnych skrzydeł 10,90 m
9,75 m
3,95 m
44,10 m
3 silniki 9-cyl. w układzie pojedynczej gwiazdy,
chłodzone powietrzem,
typu Walter „Mars” o mocy 155 KM przy 1800 obr./min
195 km/h
4500 m
600 km
brak

Samolot DAR-4
Samolot DAR-4

Opis konstrukcji:

Trójsilnikowy dwupłat konstrukcji mieszanej. Załoga i pasażerowie zajmowali miejsca w obszernej kabinie umieszczonej wewnątrz kadłuba.

Górny płat był nietypowo umocowany nad kadłubem (układ parasol).

Podwozie w układzie klasycznym z dwoma szeroko rozstawionymi kołami głównymi usztywnionymi rozpórkami oraz metalową płozą ogonową.

Zabudowane bez osłon silniki napędzały dwułopatowe drewniane śmigła o stałym skoku. Jeden silnik zabudowano w nosowej części kadłuba, a pozostałe dwa umieszczono na wspornikach tuż nad dolnym płatem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.