Samolot akrobacyjny Държавна Аеропланна Работилница ДАР-5

Historia konstrukcji:

Samolot akrobacyjny DAR-5 opracował niemiecki inż. Hermann Winter pracujący w bułgarskich zakładach DAR (Darżawna Aeroplanna Rabotilnica – Państwowy Warsztat Samolotowy) w Bożuriszcze.

Prototyp ukończono w 1930 roku. Otrzymał on numer rejestracyjny LZ-UDA (numer seryjny 44).

Dane techniczne:

Załoga:
Masa własna:
Masa startowa:
Rozpiętość:
Długość:
Wysokość:
Powierzchnia nośna:
Jednostka napędowa:
 
 
Prędkość maksymalna:
Pułap:
Zasięg:
Uzbrojenie:
1 osoba
680 kg
1050 kg
7,50 m
6, 56 m
m
16,77 m2
silnik 5-cyl. w układzie pojedynczej gwiazdy,
chłodzony powietrzem,
typu Gnome-Rhône 5K o mocy 220 KM
180 km/h
6000 m
700 km
brak

Samolot DAR-5
Samolot DAR-5

Opis konstrukcji:

Jednosilnikowy dwupłat konstrukcji mieszanej. Pilot zajmował miejsce w odkrytej kabinie zaopatrzonej w wiatrochron.

Podwozie w układzie klasycznym z dwoma szeroko rozstawionymi kołami głównymi usztywnionymi rozpórkami oraz metalową płozą ogonową.

Zabudowany bez osłony silnik napędzał dwułopatowe drewniane śmigło o stałym skoku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.