Samolot szkolno-treningowy Държавна Аеропланна Работилница ДАР-6А

Samolot DAR-6A
Samolot DAR-6A

Historia konstrukcji:

Samolot szkolno-treningowy DAR-6A zaprojektował inż. Cwietan Łazarow z bułgarskich zakładów DAR (Darżawna Aeroplanna Rabotilnica – Państwowy Warsztat Samolotowy) w Bożuriszcze.

Był to przeprojektowany do lokalnych warunków niemiecki samolot Fw 44 „Stieglitz” na który zakupiono licencję. Samolot DAR-6A stał się modelem przejściowym do finalnego modelu DAR-9 „Sinigier”. Samolot ukończono w 1938 roku (otrzymał numer seryjny 62).

Dane techniczne:

Załoga:
Masa własna:
Masa startowa:
Rozpiętość:
Długość:
Wysokość:
Powierzchnia nośna:
Jednostka napędowa:
 
 
Prędkość maksymalna:
Wznoszenie:
Pułap:
Zasięg:
Uzbrojenie:
2 osoby
560 kg
900 kg
9,00 m
7,30 m
m
20,50 m2
1 silnik 7-cyl. w układzie pojedynczej gwiazdy,
chłodzony powietrzem,
typu Siemens Sh 14A-4 o mocy 160 KM
185 km/h
3,8 m/s
4500 m
600 km
brak

Opis konstrukcji:

Jednosilnikowy dwupłat konstrukcji mieszanej. Dwuosobowa załoga zajmowała miejsca w układzie tandem w odkrytych kabinach zaopatrzonych w wiatrochron.

Podwozie w układzie klasycznym z dwoma szeroko rozstawionymi kołami głównymi osłoniętymi owiewkami oraz metalową płozą ogonową.

Napęd samolotu zapewniał pozbawiony osłony niemiecki silnik gwiazdowy napędzający dwułopatowe śmigło drewniane o stałym skoku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.