Samolot łącznikowy Държавна Аеропланна Работилница ДАР-7 SS.1

Samolot DAR-7 SS.1
Samolot DAR-7 SS.1

Historia konstrukcji:

Lekki samolot łącznikowy DAR-7 SS.1 zaprojektował inż. Kirył Pietkow z bułgarskich zakładów DAR (Darżawna Aeroplanna Rabotilnica – Państwowy Warsztat Samolotowy) w Bożuriszcze. W 1936 roku zbudowano tylko jeden prototyp (numer seryjny 46).

Dane techniczne:

Załoga:
Masa własna:
Masa startowa:
Rozpiętość:
Długość:
Wysokość:
Powierzchnia nośna:
Jednostka napędowa:
 
 
Prędkość maksymalna:
Pułap:
Zasięg:
Uzbrojenie:
2 osoby
kg
900 kg
10,20 m
7,20 m
m
16,20 m2
1 silnik 4-cyl. w układzie rzędowym,
chłodzony powietrzem,
typu de Havilland „Gipsy Major” o mocy 130 KM
185 km/h
4500 m
600 km
brak

Opis konstrukcji:

Jednosilnikowy dolnopłat konstrukcji mieszanej. Dwuosobowa załoga zajmowała miejsca w układzie tandem w bogato oszklonej zamkniętej kabinie.

Podwozie w układzie klasycznym z dwoma szeroko rozstawionymi kołami głównymi oraz metalową płozą ogonową.

Napęd samolotu zapewniał brytyjski silnik rzędowy napędzający dwułopatowe śmigło drewniane o stałym skoku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.