De Havilland D.H. 86 „Express”

Historia konstrukcji:

Lekki samolot transportowy opracowany w brytyjskich zakładach The de Havilland Aircraft Co. Ltd. Prototyp został oblatany 14 stycznia 1934 roku. Australia zakupiła 8 maszyn w wersji A i B, które otrzymały numery ewidencyjne z bloku A34.

Montaż samolotów dostarczonych w skrzyniach odbywał się w australijskich zakładach De Havilland Aircraft Pty. Ltd. w Mascot koło Sydney.

Dane techniczne:

Załoga:

Ładunek:

Masa własna:

Masa startowa:

Rozpiętość:

Długość:

Wysokość:

Powierzchnia nośna:

Jednostka napędowa:

 

 

 

Prędkość maksymalna:

Prędkość przelotowa:

Pułap:

Zasięg:

2 osoby

10 pasażerów

2785 kg

4649 kg

19,66 m

14,05 m

3,96 m

59,55 m2

4 silniki 6-cyl. w układzie rzędowym,

chłodzone powietrzem,

typu De Havilland „Gypsy Six” I

o mocy 200 hp

267 km/h

228 km/h

5303 m

1223 km

Opis konstrukcji:

Silniki napędzały drewniane śmigła o stałym skoku.

Źródła:

Bill Gunston „Combat aircraft of World War II”, wyd. Tiger Books, 1990

Praca zbiorowa „Encyklopedia lotnictwa”, wyd. Debit, 1998

Internet:

www.defence.gov.au/RAAF/raafmuseum/

www.jaapteeuwen.com/ww2aircraft

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.