Generator prądu Elektromaschinensatz IV

Historia konstrukcji:
Generator prądu używany przez siły zbrojne Niemiec.

W katalogu oznaczeń kodowych Anforderzeichen otrzymał indeks Fl 56015.

Zastosowanie:

– na przyczepie Ah. 322/2 dla zasilania lotniskowego systemu oświetleniowego Landescheinwerfer Hg LL 150,

– na przyczepie Ah. 322/3 dla zasilania lotniskowego systemu oświetleniowego Landescheinwerfer Gl 1500.

Opis konstrukcji:
Zestaw prądotwórczy w postaci nosidła z umieszczonymi po bokach poręczami do przenoszenia na niewielkie dystans przez żołnierzy obsługi obejmuje zabudowany wspólnie silnik, prądnicę, panel sterujący, podstawę, ramę transportową i zbiornik paliwa.

Źródło zasilania:

Dwusuwowy silnik DKW typu EL 201: 1-cyl. chłodzony powietrzem, zapłon iskrowy, pojemność 192 cm3, o mocy 3,75 KM przy 3.000 obr./min, średnica cylindra 60 mm, skok tłoka 68 mm, stopień sprężania 5,8:1, gaźnik Solex 30 BFL, świeca zapłonowa Bosch W 175 T 22, jako paliwo stosowano olej Castrol X.L. wymieszany z benzyną w stosunku 1:25. Uruchamiany za pomocą korby rozruchowej.

Generator:

Wechselstromerzeuger 1,75 E2 x 140

Prąd przemienny 220 V 50 Hz / 6,8 A / 1,5 kVA

Źródła:

Instrukcja D. (Luft) T. 8506 „Elektromaschinensatz IV. Geräte-Handbuch. Beschreibung und Wirkungsweisesowie Bedienung und Wartung”, 1942 r.

Instrukcja D. (Luft) T. 8511 „Landescheinwerfer (Hg LL 150) Anhänger Ah 322/3. Gerätehandbuch”, 1942 r.

Instrukcja D. (Luft) T. 8552 „Landescheinwerfer (Gl 1500) Anhänger Ah 322/2. Gerätehandbuch. Beschreibung, Wirkungsweise und Instandsetzung sowie Bedienung und Wartung”, 1941 r.

Instrukcja L.Dv. 702/1 Heft 243 „Luftnachrichtentruppe – Gerät. Teil 1: Ausbildung am Gerät. Heft 243: Der Elektromaschinensatz IV”, 1940 r.

Instrukcja D 9017/1 „Motoren-Taschenbuch für die Maschinensätze GG 400, C, IV und D. Bedienungs- und Wartungsvorschriften”, 1942 r.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *