Motocykl Motorcycle Indian 741B

Historia konstrukcji:

Motocykl opracowany w amerykańskich zakładach Indian Motocycle Company w Springfield (stan Massachusetts).

Po wybuchu wojny Nowa Zelandia pilnie potrzebowała wyekwipować w sprzęt zmotoryzowany mobilizowane oddziały. Zakupy objęły także motocykle Indian 741B. W 1942 roku w trzech transportach morskich dostarczono 3.616 egzemplarzy.

Dane techniczne:

Masa:
Prześwit:
Rozstaw osi:
Jednostka napędowa:
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
własna 206 kg
127 mm
1440 mm
silnik 2-cyl. w układzie V, chłodzony powietrzem,
pojemność 492 cm3, o mocy 18 KM
3 biegi
na drodze solo 95 km/h,
z wózkiem bocznym 75 km/h

Opis konstrukcji:

Rama rurowa, stalowa. Zawieszenie z przodu widelec trapezowy z amortyzatorem ciernym, a z tyłu sztywne. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V. Zapłon bateryjny (stąd litera B w oznaczeniu modelu od angielskiego słowa Battery).

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 63,5 mm, skok tłoka 77,7 mm, stopień sprężania 5:1. Gaźnik typu Linkert. Skrzynia biegów sterowana ręcznie, napęd na tylne koło był przekazywany za pomocą łańcucha. Hamulce mechaniczne. Stosowano opony rozmiaru 3.50-18”.

Źródła:

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006

Jerry Hatfield, Hans Halberstad „Indian motorcycles”, wyd. Motorbooks, 2007

Instrukcja TM 10-1485 „Operation and maintenance Indian motorcycle Model 741-B”, 1942

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.