Historia konstrukcji:
Samolot szkolno-treningowy KB-1 „Peperuda” (motyl) produkowany w bułgarskich zakładach Bulgarski Kaproni w Kazanlak. Była to wersja włoskiego samolotu Caproni Ca. 100.
W 1932 roku wyprodukowano 7 samolotów w wersji kołowej (numery seryjne od 1 do 7) oraz 2 płatowce z podwoziem pływakowym (numery seryjne 22 i 23).
Dane techniczne:
Załoga: Masa własna: Masa startowa: Rozpiętość: Długość: Wysokość: Powierzchnia nośna: Jednostka napędowa: Prędkość maksymalna: Pułap: Zasięg: Uzbrojenie: |
2 osoby 480 kg 750 kg górnych skrzydeł 8,75 m dolnych skrzydeł 10,00 m 7,25 m 2,60 m 30,62 m2 1 silnik 9-cyl. w układzie pojedynczej gwiazdy, chłodzony powietrzem, typu Walter NZ 120 o mocy 120 KM 210 km/h 4500 m 700 km brak |
Opis konstrukcji:
Jednosilnikowy dwupłat konstrukcji mieszanej. Dwuosobowa załoga zajmowała miejsca w układzie tandem w odkrytych kabinach zaopatrzonych w wiatrochron.
Podwozie w układzie klasycznym z dwoma szeroko rozstawionymi kołami głównymi oraz metalową płozą ogonową.
Zabudowany bez osłony silnik napędzał dwułopatowe drewniane śmigło o stałym skoku.