Samolot szkolno-treningowy Български Капрони КБ-1 „Пеперуда”

Historia konstrukcji:

Samolot szkolno-treningowy KB-1 „Peperuda” (motyl) produkowany w bułgarskich zakładach Bulgarski Kaproni w Kazanlak. Była to wersja włoskiego samolotu Caproni Ca. 100.

W 1932 roku wyprodukowano 7 samolotów w wersji kołowej (numery seryjne od 1 do 7) oraz 2 płatowce z podwoziem pływakowym (numery seryjne 22 i 23).

Dane techniczne:

Załoga:
Masa własna:
Masa startowa:
Rozpiętość:
 
Długość:
Wysokość:
Powierzchnia nośna:
Jednostka napędowa:
 
 
Prędkość maksymalna:
Pułap:
Zasięg:
Uzbrojenie:
2 osoby
480 kg
750 kg
górnych skrzydeł 8,75 m
dolnych skrzydeł 10,00 m
7,25 m
2,60 m
30,62 m2
1 silnik 9-cyl. w układzie pojedynczej gwiazdy,
chłodzony powietrzem,
typu Walter NZ 120 o mocy 120 KM
210 km/h
4500 m
700 km
brak

Samolot KB-1
Samolot KB-1

Opis konstrukcji:

Jednosilnikowy dwupłat konstrukcji mieszanej. Dwuosobowa załoga zajmowała miejsca w układzie tandem w odkrytych kabinach zaopatrzonych w wiatrochron.

Podwozie w układzie klasycznym z dwoma szeroko rozstawionymi kołami głównymi oraz metalową płozą ogonową.

Zabudowany bez osłony silnik napędzał dwułopatowe drewniane śmigło o stałym skoku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.