Samolot rozpoznawczy Български Капрони КБ-11

Samolot KB-11 Kwazimodo
Samolot KB-11 Kwazimodo

Historia konstrukcji:

Samolot rozpoznawczy KB-11 opracowany w bułgarskich zakładach Bulgarski Kaproni w Kazanlak.

Najpierw powstał prototyp KB-11 „Kwazimodo” – oblatany w 1940 roku. Po próbach w locie przeprojektowany model trafił do produkcji seryjnej.

W 1941 roku zbudowano 7 egzemplarzy (numery seryjne od 142 do 147).

Dane techniczne:

Załoga:
Masa własna:
Masa startowa:
Rozpiętość:
Długość:
Wysokość:
Powierzchnia nośna:
Jednostka napędowa:
 
 
Prędkość maksymalna:
Pułap:
Zasięg:
Uzbrojenie:
2 osoby
1400 kg
2100 kg
12,80 m
9,85 m
m
25,23 m2
1 silnik 9-cyl. w układzie pojedynczej gwiazdy,
chłodzony powietrzem,
typu Alfa Romeo 126 RC 34 o mocy 750 KM
390 km/h
7800 m
650 km
4 km kal. 7,9 mm,
400 kg

Opis konstrukcji:

Jednosilnikowy górnopłat konstrukcji mieszanej. Załoga zajmowała miejsca w częściowo zakrytych przeszklonych kabinach.

Podwozie w układzie klasycznym z dwoma szeroko rozstawionymi kołami głównymi oraz metalową płozą ogonową.

Zaopatrzony w szeroką osłonę silnik napędzał dwułopatowe drewniane śmigło o stałym skoku.

Uzbrojenie strzeleckie stanowiły 2 stałe zsynchronizowane karabiny maszynowe oraz podwójny karabin maszynowy zabudowany w tylnej kabinie. Na zaczepach pod skrzydłami można było podwiesić 8 bomb o masie 50 kg każda.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.