Samolot rozpoznawczy Български Капрони КБ-11A „Фазан”

Samolot KB-11A
Samolot KB-11A

Historia konstrukcji:

Samolot rozpoznawczy KB-11A „Fazan” (bażant) opracowany w bułgarskich zakładach Bulgarski Kaproni w Kazanlak.

W latach 1941-1942 roku zbudowano 43 egzemplarze (numery seryjne od 148 do 190).

Dane techniczne:

Załoga:
Masa własna:
Masa startowa:
Rozpiętość:
Długość:
Wysokość:
Powierzchnia nośna:
Jednostka napędowa:
 
 
Prędkość maksymalna:
Pułap:
Zasięg:
Uzbrojenie:
2 osoby
1570 kg
2400 kg
12,80 m
10, 60 m
m
25,23 m2
1 silnik 9-cyl. w układzie pojedynczej gwiazdy,
chłodzony powietrzem,
typu Bristol Pegasus XXI o mocy 930 KM
394 km/h
8100 m
800 km
4 km kal. 7,9 mm,
400 kg

Samolot KB-11A
Samolot KB-11A

Opis konstrukcji:

Jednosilnikowy górnopłat konstrukcji mieszanej. Załoga zajmowała miejsca w częściowo zakrytych przeszklonych kabinach.

Podwozie w układzie klasycznym z dwoma szeroko rozstawionymi kołami głównymi oraz metalową płozą ogonową.

Zaopatrzony w szeroką osłonę silnik napędzał dwułopatowe drewniane śmigło o stałym skoku.

Uzbrojenie strzeleckie stanowiły 2 stałe zsynchronizowane karabiny maszynowe oraz podwójny karabin maszynowy zabudowany w tylnej kabinie. Na zaczepach pod skrzydłami można było podwiesić 8 bomb o masie 50 kg każda.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.