Samolot rozpoznawczy Български Капрони КБ-4 „Чучулига-ІІ”

Samolot KB-4
Samolot KB-4

Historia konstrukcji:

Samolot rozpoznawczy KB-4 „Czuczuliga II” (skowronek) opracował K. Kaligaris z bułgarskich zakładów Bulgarski Kaproni w Kazanlak.

W 1938 roku wyprodukowano 28 egzemplarzy (numery seryjne od 45 do 72).

Dane techniczne:

Załoga:
Masa własna:
Masa startowa:
Rozpiętość:
Długość:
Wysokość:
Powierzchnia nośna:
Jednostka napędowa:
 
 
Prędkość maksymalna:
Pułap:
Zasięg:
Uzbrojenie:
2 osoby
1070 kg
1480 kg
11,54 m
8,62 m
m
31,87 m2
1 silnik 9-cyl. w układzie pojedynczej gwiazdy,
chłodzony powietrzem,
typu Wright R-975 „Whirlwind” o mocy 220 KM
208 km/h
6500 m
700 km
1 km Vickers F kal. 7,9 mm,
200 kg bomb

Samolot KB-4
Samolot KB-4

Opis konstrukcji:

Jednosilnikowy dwupłat konstrukcji mieszanej. Dwuosobowa załoga zajmowała miejsca w układzie tandem w odkrytych kabinach zaopatrzonych w wiatrochron.

Podwozie w układzie klasycznym z dwoma szeroko rozstawionymi kołami głównymi oraz metalową płozą ogonową.

Zabudowany pod wąskim pierścieniem Townenda silnik napędzał dwułopatowe drewniane śmigło o stałym skoku.

Ruchomy karabin maszynowy był zamontowany na obrotnicy w kabinie obserwatora.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.