Samolot szkolno-treningowy Avro 626 „Prefect”

Samolot szkolno-treningowy Avro 626 „Prefect”
Samolot szkolno-treningowy Avro 626 „Prefect”

Historia konstrukcji:
Samolot zaprojektowany w brytyjskich zakładach A.V. Roe and Company Limited. Była to wersja rozwojowa samolotu Avro 621 „Tutor”. W 1934 roku Belgia zakupiła 8 samolotów u brytyjskiego producenta, a dodatkowe 4 egzemplarze zostały wyprodukowane na podstawie licencji w belgijskich zakładach Société Anonyme Belge de Construction Aéronautique (SABCA) w Evére koło Brukseli. Nosiły one numery ewidencyjne od A1 do A12.

Dane techniczne:

Załoga:
Masa:
Rozpiętość:
Długość:
Wysokość:
Powierzchnia nośna:
Jednostka napędowa:
 
 
Prędkość maksymalna:
Pułap:
Zasięg:
Uzbrojenie:
2 osoby
własna 820 kg
10,36 m
8,70 m
2,92 m
27,88 m2
1 silnik 7-cyl. w układzie pojedynczej gwiazdy,
chłodzony powietrzem,
typu Armstrong-Siddeley „Cheetah” o mocy 260 KM
215 km/h
5.500 m
400 km
brak

Opis konstrukcji:
Jednosilnikowy dwupłat o stałym podwoziu i odkrytych kabinach załogi, z lotkami umieszczonymi na obu płatach. Konstrukcja drewniana, kryta płótnem.

Silnik poprzez reduktor napędzał dwułopatowe drewniane śmigło o stałym skoku.

Źródła:

Praca zbiorowa „Encyklopedia lotnictwa”, wyd. Debit, 1998 r.

Internet:

http://www.baha.be

http://belmilac.wetpaint.com/

http://vvjack.be/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.