Samolot szkolny Marinens Flyvebåtfabrikk/Breda Ba.28

Historia konstrukcji:
Samolot opracowany we włoskich zakładach Breda Meccanica Bresciana pod oznaczeniem Ba.25. Prototyp został oblatany w lipcu 1931 roku. Wersja eksportowa z 1934 roku otrzymała oznaczenie Ba.28.

Norwegia zakupiła licencję na ich produkcję w zakładach Marinens Flyvebåtfabrikk. W latach 1936-1939 wyprodukowano 5 egzemplarzy. Otrzymały one wojskowe numery ewidencyjne F.204, F.206, F.208, F.210 oraz F.212.

Dane techniczne:

Załoga:
Masa własna:
Masa startowa:
Rozpiętość:
Długość:
Wysokość:
Powierzchnia skrzydeł:
Jednostka napędowa:
 
 
Prędkość maksymalna:
Wznoszenie:
Pułap:
Zasięg:
Uzbrojenie:
2 osoby
960 kg
1.200 kg
10,00 m
8,70 m
3,05 m
30,00 m2
1 silnik 7-cyl. w układzie pojedynczej gwiazdy,
chłodzony powietrzem,
typu Piaggio „Stella” VII Z o mocy 370 KM
240 km/h
16 minut na 5.000 m
7.500 m
400 km
brak

Opis konstrukcji:
Jednosilnikowy samolot zbudowany w układzie zastrzałowego dwupłata ze stałym podwoziem i odkrytymi kabinami załogi. Konstrukcja mieszana. Silnik to licencyjny francuski Gnome-Rhône 7K. Napędzał on dwułopatowe stałe śmigło drewniane.

Źródła:

Wiesław Bączkowski „Włoskie samoloty wojskowe 1936-1945”, wyd. Lampart, 1999

Praca zbiorowa „Encyklopedia lotnictwa”, wyd. Debit, 1998

Internet:

http://borreminne.hive.no/

http://www.nuav.net/norwair1940.html

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.