Historia konstrukcji:
Samolot myśliwski Model 75 został opracowany w 1934 roku przez Donovana R. Berlina z amerykańskich zakładów Curtiss Airplane and Motor Company Inc. Pierwszy prototyp został oblatany w kwietniu 1935 roku.
Wiosną 1938 roku Tajlandia zamówiła 12 samolotów w eksportowej wersji Curtiss „Hawk” 75N. Ich produkcję ukończono jesienią 1938 roku i załadowano na dwa statki. Dotarły one do Tajlandii 17 stycznia i 9 lutego 1939 roku. 22 marca jeden z nowych samolotów uległ wypadkowi. Otrzymały one oznaczenie Bin Khap Lai 11, czyli Samolot Myśliwski Typ 11.
Dane techniczne:
Załoga: Masa własna: Masa startowa: Rozpiętość: Długość: Wysokość: Powierzchnia nośna: Jednostka napędowa: Prędkość maksymalna: Wznoszenie: Pułap: Zasięg: Uzbrojenie: |
1 osoba 1.803 kg 2.910 kg 11,38 m 8,71 m 2,84 m 21,92 m2 1 silnik 9-cyl. w układzie pojedynczej gwiazdy, chłodzony powietrzem, typu Wright GR-1820-G3 „Cyclone” o mocy 875 KM 451 km/h na wysokości 3.300 m 11,8 m/s 9.700 m 880 km 2 działka Madsen kal. 23 mm, 2 km Vickers kal. 8 mm, 250 kg bomb |
Opis konstrukcji:
Jednosilnikowy samolot zbudowany w układzie wolnonośnego dolnopłata o konstrukcji całkowicie metalowej, stałym podwoziu w układzie klasycznym i zakrytej kabinie pilota.
Silnik poprzez reduktor napędzał trójłopatowe śmigło metalowe. Moc startowa wynosiła 875 KM, natomiast na wysokości 2650 m wynosiła 840 KM.
Stanowiące uzbrojenie główne samolotu 2 działka Madsen kalibru 23 mm znajdowały się w podskrzydłowych gondolach podwieszonych na zewnątrz od kół podwozia głównego i prowadziły ogień poza płaszczyzną obrotu śmigła. Uzupełniały je 2 karabiny maszynowe zabudowane w kadłubie przed kabiną pilota, które prowadziły ogień przez krąg śmigła z wykorzystaniem synchronizatora. Na zaczepach pod skrzydłami można było podwiesić 10 bomb zapalających o masie 15 kg, natomiast zaczep podkadłubowy umożliwiał podwieszenie bomby o masie 250 kg.