Samolot myśliwski Bin Khap Lai 9 (Curtiss Hawk II)

Historia konstrukcji:
Samolot myśliwski Hawk II został opracowany w amerykańskich zakładach Curtiss Airplane and Motor Company Inc.

W 1934 roku Tajlandia zakupiła 12 samolotów. Otrzymały one oznaczenie Bin Khap Lai 9, czyli Samolot Myśliwski Typ 9.

Dane techniczne:

Załoga:
Masa własna:
Masa startowa:
Rozpiętość:
Długość:
Wysokość:
Powierzchnia nośna:
Jednostka napędowa:
 
 
Prędkość maksymalna:
Pułap:
Zasięg:
Uzbrojenie:
1 osoba
1.317 kg
1.758 kg
9,60 m
8,08 m
2,97 m
24,34 m2
1 silnik 9-cyl. w układzie pojedynczej gwiazdy,
chłodzony powietrzem,
typu Wright R-1820F-3 „Cyclone” o mocy 710 KM
301 km/h
? m
660 km
2 km Vickers kal. 8 mm

Opis konstrukcji:
Samolot zbudowany w układzie zastrzałowego dwupłata, konstrukcji mieszanej, ze stałym podwoziem w układzie klasycznym i odkrytą kabiną pilota

Silnik poprzez reduktor napędzał dwułopatowe śmigło drewniane o stałym skoku.

Uzbrojenie samolotu stanowiły dwa stałe karabiny maszynowe strzelające przez krąg śmigła z wykorzystaniem synchronizatora. Na podskrzydłowych wyrzutnikach można było podwiesić lekkie bomby.

Źródła:

Praca zbiorowa „Encyklopedia lotnictwa”, wyd. Debit, 1998

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.