Samolot rozpoznawczy Breguet Br 694

Historia konstrukcji:
Samolot wielozadaniowy Br 690 został opracowany w 1935 roku we francuskich zakładach Société Anonyme des Ateliers d’Aviation Louis Breguet w Villacoublay.

W 1939 roku Belgia zadecydowała o zakupie 32 samolotów w wersji rozpoznawczej Br 694 – francuski producent miał dostarczyć prototyp, natomiast 31 egzemplarzy miało być wykonanych na podstawie licencji w zakładach Société Anonyme Belge de Construction Aéronautique (SABCA) w Evére koło Brukseli. Prototyp został oblatany dopiero 20 stycznia 1940 roku i w czerwcu tego roku został wcielony do lotnictwa francuskiego.

Dane techniczne:

Załoga:
Masa:
 
Rozpiętość:
Długość:
Wysokość:
Powierzchnia nośna:
Jednostka napędowa:
 
 
Prędkość maksymalna:
Pułap:
Zasięg:
Uzbrojenie:
3 osoby
własna 2.980 kg,
startowa 4.750 kg
15,36 m
10,30 m
3,19 m
29,02 m2
2 silniki 14-cyl. w układzie podwójnej gwiazdy,
chłodzone powietrzem, doładowane,
typu Gnome-Rhône 14M-4/5 o mocy 710 KM
490 km/h na wysokości 5000 m
9.500 m
2.000 km
3 km FN-Browning kal. 7,65 mm

Opis konstrukcji:
Samolot dwusilnikowy konstrukcji całkowicie metalowej zbudowany w układzie średniopłata. Kabiny załogi zakryte, z chowanym w locie podwoziem w układzie klasycznym.

Silniki poprzez reduktor napędzały trójłopatowe metalowe śmigła o zmiennym skoku.

Źródła:

Praca zbiorowa „Encyklopedia lotnictwa”, wyd. Debit, 1998 r.

Internet:

http://www.baha.be

http://belmilac.wetpaint.com/

http://vvjack.be/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.