Historia konstrukcji:
Lekki samolot transportowy opracowany w brytyjskich zakładach The de Havilland Aircraft Co Ltd. Prototyp został oblatany 17 kwietnia 1934 roku.
Indyjskie siły powietrze po wybuchu wojny w 1939 roku zarekwirowały samoloty należące do linii lotniczych Tata Airlines (marka indyjskiej firmy Tata Sons Ltd). Wszystkie 4 samoloty trafiły do jednostki lotnictwa odpowiedzialnej za patrolowanie Oceanu Indyjskiego No. 5 Costal Defence.
Dane techniczne:
Załoga: Masa własna: Masa startowa: Rozpiętość: Długość: Wysokość: Powierzchnia nośna: Jednostka napędowa: Prędkość maksymalna: Pułap: Zasięg: Uzbrojenie: |
1 osoba + 8 pasażerów 1.460 kg 2.490 kg 14,60 m 10,50 m 3,10 m 32,00 m2 2 silniki 6-cyl. w układzie rzędowym, chłodzone powietrzem, typu De Havilland Gipsy „Six” I o mocy 200 KM przy 2.400 obr./min 253 km/h 5.090 m 920 km brak |
Opis konstrukcji:
Samolot zbudowany w układzie zastrzałowego dwupłata z obszernym kadłubem mieszczącym kabinę pilotów i przedział transportowy, konstrukcji mieszanej. Podwozie stałe w układzie klasycznym z kółkiem ogonowym.
Silniki napędzały metalowe śmigła o stałym skoku.