Samolot rozpoznawczy Kjeller Flyfabrikk/Fokker C.V-D

Historia konstrukcji:
Samolot bliskiego rozpoznania i lekki bombowiec zaprojektowany na początku lat 20-tych w holenderskich zakładach N.V. Nederlandsche Vliegtuigenfabriek (Fokker) w Amsterdamie.

Na podstawie licencji produkowany w norweskich zakładach Kjeller Flyfabrikk. W latach 1929-1931 wyprodukowano 27 maszyn.

Dane techniczne:

Załoga:
Masa własna:
Masa startowa:
Rozpiętość:
Długość:
Wysokość:
Powierzchnia skrzydeł:
Jednostka napędowa:
 
 
Prędkość maksymalna:
Pułap:
Zasięg:
Uzbrojenie:
2 osoby
1.125 kg
1.725 kg
12,50 m
9,46 m
3,30 m
46,10 m2
1 silnik 9-cyl. w układzie pojedynczej gwiazdy,
chłodzony powietrzem,
typu Bristol „Jupiter” VI o mocy 450 KM
215 km/h
7.300 m
1.000 km
2 km Browning kal. 7,9 mm,
200 kg bomb

Opis konstrukcji:
Jednosilnikowy samolot zbudowany w układzie zastrzałowego dwupłata ze stałym podwoziem i odkrytymi kabinami załogi. Konstrukcja mieszana.

Jeden stały karabin maszynowy był zabudowany w kadłubie, a jego spust zsynchronizowano z obrotami śmigła. Drugi karabin maszynowy znajdował się na obrotnicy w kabinie obserwatora. Pod dolnymi płatami można było podwiesić 16 bomb odłamkowych po 8 kg lub 4 bomby po 50 kg.

Źródła:

Praca zbiorowa „Encyklopedia lotnictwa”, wyd. Debit, 1998

Internet:

http://www.nuav.net/norwair1940.html

http://hem.fyristorg.com/robertm/norge/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.