Samolot myśliwski Hawker „Fury”

Historia konstrukcji:
Samolot myśliwski „Fury” zaprojektował Sydney Camm pracujący w brytyjskich zakładach Hawker Aircraft Ltd. w Kingston. Prototyp został oblatany 25 marca 1931 roku.

W 1936 roku południowoafrykańskie siły powietrzne South African Air Force (SAAF) zakupiły 29 egzemplarzy w wersji Mk. I (numery ewidencyjne od 200 do 228). Samoloty te zostały użyte podczas walk we Włoskiej Afryce Wschodniej. W późniejszym okresie używano je do 1943 roku jako maszyny treningowe.

Dane techniczne:

Załoga:
Masa:
 
Rozpiętość:
Długość:
Wysokość:
Powierzchnia nośna:
Jednostka napędowa:
 
 
Prędkość maksymalna:
Prędkość wznoszenia:
Pułap:
Zasięg:
Uzbrojenie:
1 osoba
własna 1.240 kg
startowa 1.637 kg
9,15 m
8,15 m
3,1 m
23,4 m2
1 silnik 12-cyl. w układzie widlastym,
chłodzony cieczą,
typu Rolls-Royce „Kestrel” IIS o mocy 525 hp
330 km/h
11 m/s
8.500 m
480 km
2 km Vickers kal. 7,7 mm

Samolot myśliwski Hawker „Fury”
Samolot myśliwski Hawker „Fury”

Opis konstrukcji:
Jednosilnikowy samolot zbudowany w układzie zastrzałowego dwupłata z odkrytą kabiną pilota. Kratownicowy kadłub i skrzydła o konstrukcji metalowej krytej płótnem. Zastosowano stałe podwozie w układzie klasycznym.

Silnik napędzał dwułopatowe drewniane śmigło o stałym skoku.

Uzbrojenie stale stanowiły 2 karabiny maszynowe Vickers kal. 7,7 mm zabudowane między silnikiem a kabiną pilota, które strzelały przez krąg śmigła z wykorzystaniem synchronizatora.

Źródła:

Praca zbiorowa „Encyklopedia lotnictwa”, wyd. Debit, 1998 r.

Internet:

http://www.saairforce.co.za/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.