Wiatrakowiec obserwacyjny Cierva C.30 (I M)

Historia konstrukcji:
Wiatrakowce produkowane w brytyjskich zakładach Cierva Autogiro Co.

W 1936 roku Dania zakupiła dla lotnictwa wojsk lądowych Hærens Flyvertropper 2 egzemplarze u brytyjskiego producenta (numery ewidencyjne M-1 i M-2, numery seryjne 750 i 985). Pierwszy egzemplarz dostarczono w lutym 1936 roku, natomiast drugi w lipcu 1937 roku.

Zastosowanie:
W kwietniu 1940 roku obie maszyny znajdowały się na stanie 5. Eskadrille.

Dane techniczne:

Załoga:
Masa własna:
Masa startowa:
Średnica wirnika:
Jednostka napędowa:
 
 
Prędkość maksymalna:
Prędkość przelotowa:
2 osoby
566 kg
861 kg
11,27 m
1 silnik 7-cyl. w układzie pojedynczej gwiazdy,
chłodzony powietrzem,
typu Armstrong-Siddeley „Genet Major” o mocy 110 KM
177 km/h
w zakresie od 20 do 140 km/h

Opis konstrukcji:
Jednosilnikowy wiatrakowiec obserwacyjny z przegubową głowicą wirnika nośnego i silnikiem zabudowanym w przedniej części kadłuba, który napędzał dwułopatowe śmigło o stałym skoku. Po bokach kadłuba znajdowały się krótkie skrzydła.

Źródła:

Praca zbiorowa „Encyklopedia lotnictwa”, wyd. Debit, 1998

Internet:

www.flymuseum.dk

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.