Samolot szkolno-treningowy De Havilland DH.82A „Tiger Moth” (I S)

Historia konstrukcji:
Samolot opracowany w brytyjskich zakładach The de Havilland Aircraft Co. Ltd. w Hatfield. Prototyp został oblatany 26 października 1931 roku.

W 1933 roku Dania zakupiła dla lotnictwa wojsk lądowych Hærens Flyvertropper 15 egzemplarzy u brytyjskiego producenta (numery ewidencyjne od S-1 do S-15).

Zastosowanie:
W 1940 roku samoloty znajdowały się na stanie szkoły lotnictwa wojsk lądowych Flyveskolen stacjonującej na lotnisku Værløse. W trakcie służby rozbito 3 maszyny (numery ewidencyjne S-1, S-3 i S-6).

Dane techniczne:

Załoga:
Masa własna:
Masa startowa:
Rozpiętość:
Długość:
Wysokość:
Powierzchnia nośna:
Jednostka napędowa:
 
 
Prędkość maksymalna:
Pułap:
Zasięg:
Uzbrojenie:
2 osoby
488 kg
828 kg
8,94 m
7,29 m
2,68 m
20,20 m2
1 silnik 4-cyl. w układzie rzędowym,
chłodzony powietrzem,
typu De Havilland „Gipsy Major” II o mocy 120 KM
175 km/h
4.200 m
485 km
brak

Opis konstrukcji:
Jednosilnikowy dwupłat konstrukcji mieszanej. Dwuosobowa załoga zajmowała miejsca w układzie tandem w odkrytych kabinach zaopatrzonych w wiatrochron.

Podwozie w układzie klasycznym z dwoma szeroko rozstawionymi amortyzowanymi kołami głównymi oraz metalową płozą ogonową.

Silnik rzędowy napędzał dwułopatowe drewniane śmigło o stałym skoku. Zbiornik paliwa umieszczony w centropłacie górnego skrzydła, nad kabiną pilota.

Źródła:

Praca zbiorowa „Encyklopedia lotnictwa”, wyd. Debit, 1998

Internet:

www.flymuseum.dk

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.