Samolot aerofotogrametryczny Koolhoven F.K. 49

Historia konstrukcji:

Samolot aerofotogrametryczny opracowany w 1935 roku w holenderskich zakładach N.V. Koolhoven Vliegtuigen w Waalhaven. Głównym konstruktorem był Frederick Koolhoven.

Z zamówionych 3 egzemplarzy dla holenderskich sił zbrojnych dostarczono tyko 1 (otrzymał oznaczenie kodowe 950) – pozostałe 2 zostały uszkodzone na linii produkcyjnej podczas niemieckiego nalotu na zakłady producenta 10 maja 1940 roku.

Dane techniczne:

Załoga:
Masa własna:
Masa startowa:
Rozpiętość:
Długość:
Wysokość:
Powierzchnia nośna:
Jednostka napędowa:
 
 
Prędkość maksymalna:
Pułap:
Zasięg:
Uzbrojenie:
 
1180 kg
2120 kg
16,00 m
11,70 m
 
 
2 silniki 4-cyl. w układzie rzędowym,
chłodzone powietrzem,
typu de Havilland „Gipsy Major” I o mocy 130 KM
202 km/h
4350 m
1000 km

Opis konstrukcji:

Dwusilnikowy górnopłat ze stałym podwoziem.

Źródła:

Praca zbiorowa „Encyklopedia lotnictwa”, wyd. Debit, 1998

Internet:

http://www.koolhoven.com/

http://www.alexdenouden.nl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.