Samolot szkolno-treningowy Koolhoven F.K. 56

Historia konstrukcji:

Samolot szkolno-treningowy opracowany w 1937 roku w holenderskich zakładach N.V. Koolhoven Vliegtuigen w Waalhaven. Głównym konstruktorem był Frederick Koolhoven. Prototyp został oblatany w lutym 1938 roku (numer seryjny 5601). Dysponował on stałym podwoziem. Zmodyfikowany drugi prototyp (numer seryjny 5602) miał zmieniony układ kabin i chowane w locie podwozie do trzykadłubowych owiewek. Finalna wersja produkcyjna otrzymała całkowicie chowane podwozie.

Holandia zakupiła 10 samolotów (numery seryjne od 5603 do 5612), z których dostarczono LVA na początku 1940 roku jedynie 6 egzemplarzy (otrzymaly numery ewidencyjne od 81 do 86). Druga zamówiona seria 10 samolotów nie została nawet rozpoczęta.

Dane techniczne:

Załoga:
Masa własna:
Masa startowa:
Rozpiętość:
Długość:
Wysokość:
Powierzchnia nośna:
Jednostka napędowa:
Prędkość maksymalna:
Pułap:
Zasięg:
Uzbrojenie:
2 osoby
1058 kg
1600 kg
11,5 m
7,85 m
3,50 m
20,00 m2
1× Wright Whirlwind R-975-E3 o mocy 450 KM
300 km/h na wysokości 500 m
6700 m
800 km
2 stałe km FN M.36 No. 3 kal 7,9 mm, 1 ruchomy FN M.36 No. 4 kal. 7,9 mm

Opis konstrukcji:

Jednosilnikowy dolnopłat z chowanym w locie podwoziem i zakrytymi kabinami załogi.

Źródła:

Praca zbiorowa „Encyklopedia lotnictwa”, wyd. Debit, 1998

Internet:

http://www.koolhoven.com/

http://www.alexdenouden.nl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.