Samolot szkolno-treningowy Avro 621 „Tutor” (L.B. IV)

Historia konstrukcji:
Samolot szkolno-treningowy opracowany w brytyjskich zakładach A.V. Roe and Company Limited.

W 1932 roku Dania zakupiła dla lotnictwa marynarki Marinens Flyvevæsen 3 egzemplarze u brytyjskiego producenta (numery ewidencyjne 113, 114, 115) oraz licencję na ich produkcję. Duńskie zakłady Orlogsværftet Flyvemaskineværksted w Kopenhadze wyprodukowały 3 egzemplarze – 1 szt. w 1935 roku (numer ewidencyjny 116), a dalsze 2 szt. w 1937 roku (numery ewidencyjne 117 i 118).

Zastosowanie:

W 1940 roku samoloty służyły w szkole lotnictwa morskiego Marinens Flyveskole w Avnø. W trakcie służby samolot o numerze ewidencyjnym 113 został rozbity w 1937 roku.

Dane techniczne:

Załoga:
Masa własna:
Masa startowa:
Rozpiętość:
Długość:
Wysokość:
Powierzchnia nośna:
Jednostka napędowa:
 
 
Prędkość maksymalna:
Pułap:
Zasięg:
Uzbrojenie:
2 osoby
900 kg
1.248 kg
10,97 m
8,08 m
2,97 m
27,96 m2
1 silnik 7-cyl. w układzie pojedynczej gwiazdy,
chłodzony powietrzem,
typu Armstrong-Siddeley „Lynx” IV C o mocy 215 KM
197 km/h
4.880 m
400 km
brak

Opis konstrukcji:
Jednosilnikowy dwupłat konstrukcji mieszanej. Dwuosobowa załoga zajmowała miejsca w układzie tandem w odkrytych kabinach zaopatrzonych w wiatrochron.

Podwozie w układzie klasycznym z dwoma szeroko rozstawionymi amortyzowanymi kołami głównymi oraz metalową płozą ogonową.

Silnik gwiazdowy napędzał dwułopatowe drewniane śmigło o stałym skoku.

Źródła:

Praca zbiorowa „Encyklopedia lotnictwa”, wyd. Debit, 1998

Internet:

www.flymuseum.dk

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.