Kanonierka „Mazandaran”

Historia konstrukcji:
Okręt „Mazandaran” został zamówiony we włoskiej stoczni Cantieri Navali Riuniti (CNR) w Palermo. Kadłub został dostarczony w listopadzie 1932 roku do portu Khorramshahr, a następnie przetransportowany do leżącego nad Morzem Kaspijskim portu Bandar Pehlevi, gdzie okręt został ukończony w 1933 roku.

Dane techniczne:

Załoga:
Wyporność:
 
Wymiary:
Układ napędowy:
 
Prędkość maksymalna:
Zasięg:
Uzbrojenie:
15 osób
standardowa 28 t
pełna 32 t
20,9 x 3,8 x 1,07/1,5 m
2 silniki diesla Krupp o mocy 300 KM,
2 śruby napędowe
14 w
680 Mm przy 10 w
1 działo Škoda 47/44 kal. 47 mm
1 km Maxim kal. 7,9 mm

Opis konstrukcji:
Na dziobie jednostki znajdowało się działo kalibru 47 mm, za sterówką łódź inspekcyjna opuszczana żurawikiem.

Źródła:

Guive Mirfendereski „A Diplomatic History of the Caspian Sea: Treaties, Diaries, and Other Stories”, wyd. Palgrave Macmillan, 2001 r.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.