Trójkołowiec Mototriciclo Benelli M 36

Historia konstrukcji:

Trójkołowiec opracowany w 1934 roku we włoskich zakładach Fabbrica Motoveicoli Fratelli Benelli w Pesaro. Powstał na bazie motocykla Benelli 500. Produkowany w dwóch wersjach – z odkrytą skrzynią ładunkową lub z lekką nadbudową osłaniającą także kierowcę.

Duża powierzchnia skrzyni transportowej pozwalała na transport ciężkich karabinów maszynowych, moździerzy albo zapasu amunicji.

Dane techniczne:

Masa:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
? kg
silnik 1-cyl. chłodzony powietrzem,
pojemność 494 cm3,
o mocy 21 KM przy 4.750 obr./min
4 biegi

Opis konstrukcji:

Rama rurowa, stalowa. Przednia cześć pojazdu to koło z widelcem trapezowym, silnik ze skrzynią biegów z wyprowadzeniem napędu wałem na tylny most typu samochodowego. Zawieszenie tylnego mostu na resorach półeliptycznych. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohc). Średnica cylindra 85 mm, skok tłoka 87 mm, stopień sprężania 5:1. Hamulce mechaniczne. Stosowano opony rozmiaru 3.50-19”.

Źródła:

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006

Internet:

http://www.benelli.com/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.