Motocykl Motocicletta Benelli 250 M 37

Historia konstrukcji:

Motocykl opracowany we włoskich zakładach Fabbrica Motoveicoli Fratelli Benelli w Pesaro. Powstał on na bazie cywilnej wersji o bardzo nowoczesnych rozwiązaniach konstrukcyjnych jak silnik górnozaworowy z wałkiem umieszczonym w głowicy oraz zawieszeniem tylnego koła na wahaczu.

Produkowany w latach 1935-1951.

Dane techniczne:

Masa:
Jednostka napędowa:
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
? kg
silnik 1-cyl. chłodzony powietrzem,
pojemność 247 cm3, o mocy 13 KM
4 biegi
na drodze ok. 105 km/h

Opis konstrukcji:

Rama rurowa, stalowa. Zawieszenie z przodu widelec trapezowy z amortyzatorem ciernym, a z tyłu wahacz z ukrytą sprężyną i amortyzatorem ciernym. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohc). Średnica cylindra 67 mm, skok tłoka 70 mm, stopień sprężania 5:1. Podwójny układ wydechowy. Skrzynia biegów sterowana nożnie, napęd na tylne koło był przekazywany za pomocą łańcucha. Hamulce mechaniczne. Stosowano opony rozmiaru 3.25-19”.

Źródła:

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006

Internet:

http://www.benelli.com/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.