Motocykl Motocicletta Benelli 500 VLM 40

Historia konstrukcji:

Motocykl opracowany we włoskich zakładach Fabbrica Motoveicoli Fratelli Benelli w Pesaro. Powstał on na bazie cywilnej wersji o bardzo nowoczesnych rozwiązaniach konstrukcyjnych jak silnik górnozaworowy z wałkiem umieszczonym w głowicy oraz zawieszeniem tylnego koła na wahaczu.

Produkowany w latach 1933-1939. Włoskie siły zbrojne zakupiły 1189 egzemplarzy.

Dane techniczne:

Masa:
Wymiary:
Rozstaw osi:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
własna 178-182 kg
2.130 x 800 x 1.020 mm
1.397 mm
silnik 1-cyl. chłodzony powietrzem,
pojemność 494 cm3,
o mocy 21 KM przy 4750 obr./min
4 biegi
na drodze ok. 125 km/h

Opis konstrukcji:

Rama rurowa, stalowa. Zawieszenie z przodu widelec trapezowy z amortyzatorem ciernym, a z tyłu wahacz z ukrytą sprężyną i amortyzatorem ciernym. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohc). Średnica cylindra 85 mm, skok tłoka 87 mm, stopień sprężania 5:1. Podwójny układ wydechowy. Skrzynia biegów sterowana nożnie, napęd na tylne koło był przekazywany za pomocą łańcucha. Hamulce mechaniczne. Stosowano opony rozmiaru 3.50-19”.

Źródła:

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006

Internet:

http://www.benelli.com/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.