Motocykl Motocicletta Bianchi 500M

Historia konstrukcji:

Motocykl opracowany we włoskich zakładach Fabbrica Italiana Velocipedi Edoardo Bianchi w Mediolanie.

Produkowany w latach 1933-1938 motocykl cywilny miał silnik górnozaworowy z wałkiem rozrządu w głowicy (ohc). Wersja dla wojska otrzymała prostszy silnik dolnozaworowy.

Dane techniczne:

Masa:
Jednostka napędowa:
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zbiornika paliwa:
? kg
silnik 1-cyl. chłodzony powietrzem,
pojemność 498 cm3, o mocy 19 KM
4 biegi
na drodze ok. 75 km/h
13 l

Opis konstrukcji:

Rama rurowa, stalowa. Zawieszenie z przodu widelec trapezowy z amortyzatorem ciernym, a z tyłu wahacz z ukrytą sprężyną i amortyzatorem ciernym. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Skrzynia biegów sterowana nożnie, napęd na tylne koło był przekazywany za pomocą łańcucha. Hamulce mechaniczne. Stosowano opony rozmiaru 3.50-19”.

Źródła:

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.