Motocykl Motorcycle B.S.A. G14

Motocykl B.S.A. G14
Motocykl B.S.A. G14

Historia konstrukcji:
Motocykl opracowany w 1936 roku w brytyjskich zakładach B.S.A. Cycles Ltd. w Birmingham.

Siły zbrojne Indii zakupiły partię motocykli tego typu w okresie międzywojennym.

Dane techniczne:

Masa:
Prześwit:
Rozstaw osi:
Jednostka napędowa:
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zbiornik paliwa:
własna 191 kg
120 mm
1.600 mm
silnik 2-cyl. w układzie V, chłodzony powietrzem, pojemność 986 cm3, o mocy 25 KM przy 3.800 obr./min
4 biegi
na drodze solo 100 km/h
17 litrów

Opis konstrukcji:
Rama ze stali kutej. Zawieszenie z przodu widelec trapezowy z amortyzatorem ciernym, a z tyłu sztywne. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 80 mm, skok tłoka 98 mm stopień sprężania 4,9:1. Gaźnik typu Amal 76/014 PS. Rura wydechowa po prawej stronie. Skrzynia biegów sterowana nożnie, napęd na tylne koło był przekazywany za pomocą łańcucha. Hamulce mechaniczne działały na oba koła. Stosowano opony rozmiaru 4.00-18”.

Źródła:

C. J. Orchard, S.J. Madden „British Forces Motorcycles 1925-45”, wyd. Suton Publishing Ltd, 1997 r.

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006 r.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.